NemKonto

 

I Danmark er det obligatorisk for både borgere, foreninger og virksomheder at have en NemKonto. Det er en sikker og effektiv måde for det offentlige at udbetale penge direkte til dig.

Hvad er en NemKonto?

En NemKonto er ikke en ny bankkonto, men en allerede eksisterende konto, du har i din bank – for eksempel din lønkonto. Når kontoen er registreret som din NemKonto, kan offentlige myndigheder som SKAT, Udbetaling Danmark og kommunerne bruge den til at overføre penge som skat, pension, børnepenge eller andre ydelser direkte til dig.

Hvorfor skal du have en NemKonto?

En NemKonto sikrer, at du altid modtager dine offentlige udbetalinger hurtigt og sikkert. Det gælder for både private personer, foreninger og virksomheder. Uden en NemKonto kan det være vanskeligt at modtage penge fra det offentlige.

Hvordan opretter du en NemKonto?

Hvis du allerede har en bankkonto, kan du nemt registrere den som din NemKonto. Det gør du gennem Sparekassen. Hvis du ikke har en konto i forvejen, kan Sparekassen hjælpe dig med at oprette en og registrere den som din NemKonto.

Læs mere om NemKonto

 


Ansatte

Kontakt

Cookies