Indsigelse ved handel på internettet

Når du handler på internettet, kan du under visse omstændigheder have krav på, at sparekassen hjælper med at tilbageføre en betaling på din konto. Det hedder at gøre indsigelse. Reglerne for at gøre indsigelse er forskellige, alt efter hvilket betalingskort du benytter.

Se mere på:

Hvordan gør du indsigelse?

Inden du kontakter sparekassen, skal du selv forsøge at løse problemet med forretningen. Hvis det ikke lykkes at komme frem til en løsning, skal du hurtigst muligt kontakte din rådgiver for at gøre indsigelse. Når du vil gøre indsigelse, skal du kunne dokumentere, at du har krav på at få dine penge tilbage. Du skal derfor medbringe:

  • kvitteringen for handlen.
  • en kopi af forretningens handelsvilkår. Heraf vil det blandt andet fremgå, om du har fortrydelsesret på dit køb.
  • den korrespondance der har været mellem dig og forretningen, da du selv forsøgte at løse problemet.

Læs mere om sikker nethandel

www.forbrugersikkerhed.dk


Ansatte

Kontakt

Cookies